fredag 28 maj 2010

Kärlek till saker!

Ljuslyktor Iittala, skål Iittala/Marimekko, Silverbricka från loppis

Ljuslyktor Iiittala, Skål Iittala/Marimekko, Plättar i luften Fröken Ros

Igår hade jag turen att få tre ljuslyktor, Kivi/Iittala, av min gamle far. Kom på hur mycket jag gillar saker därifrån! Jag är en sann materialist som lätt kan bli "kär" i saker!

Vaser Alvar Aalto Iittala

Vaserna fick vi som bröllopsgåva av min kära mormor...Har hört senare att den kallas för just Bröllopsvasen... Är nog en ganska vanlig gåva i sammanhanget, har själv gett bort det i bröllopspresent. När jag lämnade blod sist valde jag ett dricksglas i klarglas från Iittala men de skulle visst bara ha turkosa framöver, typiskt! Får väl samla på egen hand för turkosa vill jag inte ha!
Jaha, det blev lite reklam idag, helt oavlönat...
Kram Lisa

1 kommentar:

  1. Jaså, bröllopsvasen? Vi fick faktiskt en sådan! Kram

    SvaraRadera

Lämna gärna en kommentar! Det uppskattas! Roligt att veta vem Du är, som kikar in här!