tisdag 4 maj 2010

En ny favorit!

Igår var mormor & jag på Pingstkyrkans måndagsöppna loppis. Den har förut bara varit öppen på lördagar, då det alltid är fullt av folk. Numera har öppettiderna utökats till varannan måndag. Det gäller att passa på då, mindre folk men precis lika god & billig fika! Jag fyndade som aldrig förr! Köpte bland annat den här finfina vasen för en guldpeng. Tulpaner & äppelkvistar kommer från den egna trädgården. Vet inte hur många lökväxter jag dragit upp och slängt i komposten. Hujeda för en massa utspridda tulpaner i regnbågens alla färger. Nej, skall det vara så skall jag plantera massor av vita i grupp för att kunna ta in och njuta av nästa år... Vi får se!
/Lisa

1 kommentar:

  1. Jag håller också på att dra upp en herrans massa lökar. De som bodde här innan måste ha älskat röda tulpaner för de finns överallt! Jag däremot är inte LIKA förtjust i röda tulpaner utan försöker få bort dem!!!!!

    SvaraRadera

Lämna gärna en kommentar! Det uppskattas! Roligt att veta vem Du är, som kikar in här!