lördag 8 maj 2010

En av favoritblommorna!

Sex vita Pelargonier, i vita krukor, pryder fönsterbrädorna i köket... Tanken är att de, i alla fall några, skall flytta ut när risken för nattfrost är minimal. De trivs ju bättre där, tyvärr... Jag älskar att ha dem inomhus, de är ju sååå fina! Jag blir glad varje gång jag går in i köket, de ger mig den där rätta känslan jag vill ha i mitt hem! Och så tycker jag att de luktar gott. De luktar sommar! Idag har det varit svinkallt här på västkusten med enstaka regndroppar. Hade tänkt att greja ute och göra iordning på altanerna men det får bli en annan dag... Imorgon får vi trevligt lunchbesök!
Kram Lisa

5 kommentarer:

  1. Ja, våren har tagit semester här i Skåne oxå, regn & kallt... Spanar in mig på Mårbackapelargoner, får väl se när jag kommer loss och köper några, kan bara hålla med om att det ÄR sommar.
    Kram!!

    SvaraRadera
  2. Inte klokt så kallt det är! Jag har tänkt plantera imorgon men jag får kanske tänka om........ Kram

    SvaraRadera
  3. Fyller också mina fönster med denna ljuva blomma. Har satt lite blommor ute också trots kylan. Gäller bara att komma ihåg att plocka in dem för natten...


    Linda :)

    SvaraRadera
  4. Vita pelargoner är tradition i det här huset också, men jag har lugnat mig lite, just med tanke på kylan. Men sugen är jag allt.

    SvaraRadera
  5. Jag hade vita pelargoner i nästan alla mina krukor förra året...det ska jag ha i år också. Var har du köpt dina?
    kram kram
    //Anna

    SvaraRadera

Lämna gärna en kommentar! Det uppskattas! Roligt att veta vem Du är, som kikar in här!