måndag 12 april 2010

Vårgrönt!

Nya fina Murgrönor inköpta till köket! De står i mina "Teatime"muggar från underbara Broste. Egentligen är de placerade i lilla köksfönstret, ovanför arbetsbänken, men eftersom det fortfaramde är delvis brunt togs kortet på bänken istället;-) Usch för träbrunt! På tal om det är jag så trött på vår köksmöbel i ek, bord och stolar. Funderar på att måla/lasera om dem i svart eller vitt men är rädd att resultatet inte blir bra. På bordet ligger oftast en helvit vaxduk men stolarna... Kanske köper nya, det går ju onekeligen snabbast! Vet inte om jag har ork & lust att lägga ner så mycket tid!
/Lisa

1 kommentar:

  1. Vi har också matbord och stolar i ek som jag har mina funderingar om, jag tror dock att det kan vara svårt att få det riktigt bra om man försöker måla vitt eftersom möblerna är oljade...så en vit duk och nya vita stolar är nog en riktigt bra idé! Eller måla svart, det är nog inte lika "känsligt" som att måla vitt. Kram!

    SvaraRadera

Lämna gärna en kommentar! Det uppskattas! Roligt att veta vem Du är, som kikar in här!