fredag 30 april 2010

Huvudstaden


En dag i förra veckan åkte jag med min pappa till Stockholm! Gratis resa, gratis boende i en lägenhet på Strandvägen i huvudstaden var svårt att tacka nej till! Hur många gånger får man chans till det? Kände att jag behövde ett miljöombyte och att få strosa runt medan pappa jobbade tilltalade mig. Jag har bara varit här en gång tidigare i mitt liv (plus två genomresor) och kände att det var dags, verkligen! Jag gillar Stockholm trots mitt ursprung;-)
Men, varför hamnar jag då på Drottninggatan bland alla fruktansvärda turistshoppar med T-shirtar med alla de mest konstiga slogans...? Gick såklart en sväng till Gamla stan, turist som man är, men det är inte detta jag vill se... Nästa gånga skall jag planera mitt besök noggrannt så att jag inte missar affärer som t ex Bruka Design. Var Dags Rum på Karlavägen vill jag oxå besöka. Man kanske skulle hyra cykel så att man fortare kan ta sig runt? Tips på trevliga inredningsaffärer emottages tacksamt! Var skall man hålla sig? Söder? Birger Jarlsgatan? Östermalm? Jag planerar ett besök redan i sommar med familjen, om lägenheten är ledig vill säga! Då vill jag hinna med Djurgården med Junibacken och Skansen oxå... Kram Lisa

2 kommentarer:

  1. Jag bloggade om shopping i huvudstaden den 7 december 2009...läser du inte min blogg? ;-) Kika in där!
    Trevlig helg på er!

    SvaraRadera
  2. Halloj!
    Jag hade skrivit en lång lista på bra butiker i Sthlm, jag har bott där i 10 år och har många bra tips, men av någon anledning så raderades alltihopa helt plötsligt!!!!!

    Jag tänkte dock erbjuda mig att köpa med mig ett par vita Converse till dig, jag ska nämligen till Montreal om ca 2 veckor och där kostar de ca 300 kr. Jag kan ju skicka dem till dig sen. Om du är intresserad så kan du väl maila mig på jennyklarsson@hotmail.com. Då ska jag också tipsa om Stockholmsbutiker!

    Kram Jenny

    SvaraRadera

Lämna gärna en kommentar! Det uppskattas! Roligt att veta vem Du är, som kikar in här!