måndag 26 april 2010

I köket...

Ett ljusfat från IKEA tjänar numera som krydd- och oljeförvaring i vårt kök! Bästa kokboken Husmorsorna - The ultimate köksalmanacka av Emma Hamberg & Anette Rosvall står lätt tillgänglig nära hällen!
I den här lådan, som jag fått av två fina vänner, förvarar jag mina olika tepåsar och bitsocker om någon önskar det! Lådan är indelad i olika fack så det är lätt att hålla ordning... vilket jag gillar skarpt!

Ikväll skall jag & Anna tillsammans med S & S åka på Modevisnig i den stora staden Göteborg. Det är Annas kompis som har en mysig liten butik där, med kläder, smycken och presenter, bla med VILA, Ceannis & Jackpot. En eller två gånger per år ställer hon till med modevisning med något gott att äta & dricka i samarbete med en bokaffär som ordnar med bokprat. I båda butikerna erbjuds man lite rabatt just denna kväll. Jag ser fram emot kvällen! Men först möte på jobbet...

Kram Lisa

4 kommentarer:

  1. Så mysigt det låter med modekväll! Vilken fin idé med ljusfatet. Jag börjar tröttna på Ikeas galler som vi har på bänken med kryddkvarnar o oljor på. Kanske snor din idé *hihi* Kram

    SvaraRadera
  2. Åh, vad kul med modevisning! det skulle jag också vilja gå på och få lite inspiration till sommargarderoben!

    SvaraRadera
  3. Vad bra att jag fick dig att skratta lite, det är ju nyttigt;) Vilken fin blogg du har, jag kommer tillbaka och roligt att vi har samma stavning på våra tjejer, det är inte så vanligt.Ha en trevlig kväll på modevisningen.

    SvaraRadera
  4. Hej igen
    NU såg jag din kommentar om att våra tjejer stavas likadant, har heller aldrig sett det tidigare. Min butik ligger inte i Stockholm utan i Gamla stan i Eskilstuna, men du åker ju förbi mig när du ska till Stockholm så jag hoppas du tittar in i alla fall ;) På samma gata som mig finns superfina inredningsbutiker och klädbutiker.

    SvaraRadera

Lämna gärna en kommentar! Det uppskattas! Roligt att veta vem Du är, som kikar in här!