fredag 18 mars 2011

Homemade

Idag fick mina barn (& make) hemgjorda semlor till mellanmål. Ja, efter korv & bröd, inte bara sött. Jag satt som vanligt och tittade på med en slät kopp kaffe i handen. Det bästa är att jag inte lider av det, jag är inte sugen. Inte alls! Men på söndag skall vi ha kalas för världens goaste & finaste 5-åring och då skall jag nog ta något litet till kaffet. Bara för att... Men det är så konstigt för jag går inte ner något i vikt, inte nå´t! Jag äter inget godis, kakor eller desserter, jag rör mig varje dag, minst 30-45 minuters promenad och/eller motionscykel... Jag kanske måste öka till minst en timma och även ändra mina övriga kostvanor. Till exempel sluta med bröd. Något tips till mig nu när jag går in i slutspurten?! Den 2:a april är det invägning med eventuella böter. Och jag som varit så duktig, ja rent av nitisk, känns surt att det inte syns på vågen! Jag har ju fått muskler och orkar mycket mer nu! Och muskler väger ju som bekant mer än fett! Jaja, jag har fått ett hälsosammare liv och blivit av med mitt sockerberoende. Jag får vara glad för det!
Trevlig helg allesammans!
Kram Lisa

2 kommentarer:

  1. Det ser smarrigt ut! Förstår inte att du kan vara så ståndaktig men lycka till framöver!

    För övrigt inga råd från mig;-)!!
    Från en socker-beroende bloggläsare

    SvaraRadera
  2. Jag tycker att det viktigaste är ju om man mår bättre och orkar mer. För som du säger, muskler väger ju mer. Jag tycker att det låter som du har alldeles tillräckligt med nyttiga vanor numera.

    Ja, visst blir man avis på de som riktigt trivs på sina jobb? Så hade jag det iaf på mitt förrförra jobb, det var jättekul där, och så vill jag ha det igen.. hoppas...

    SvaraRadera

Lämna gärna en kommentar! Det uppskattas! Roligt att veta vem Du är, som kikar in här!