lördag 25 december 2010

Smaskens!

Mmmmm, så gott!

07.15 på julaftonsmorgon bakade jag tunnbröd. Nä, nu ljuger jag, först kollade jag & familjen på Gyllene Knorren - årets advenskalender på Svt. Den är (var) helt fantastiskt bra och vi har inte missat ett avsnitt! Men sen bakades det och vi avnjöt brödet till frukost, gott! Jag tog tillvara på vasslen från äggosten, det är synd att bara slänga bort det (som jag brukar göra...).  Degen gjordes kvällen före och kalljäste i kylskåpet vilket var smidigt! Det rekommenderas verkligen!
Jag älskar att baka! Måste försöka göra det oftare, min dröm är att baka allt matbröd själv, men jag känner inte att jag har den tiden - tyvärr! Men drömma går ju...
/Lisa

Inga kommentarer:

Skicka en kommentar

Lämna gärna en kommentar! Det uppskattas! Roligt att veta vem Du är, som kikar in här!