torsdag 9 december 2010

OR = A x D / B x C

Nu var det dags för tenta imorgon, i Folkets Hus på Järntorget i Göteborg... Jag har som vanligt pluggat alldeles för lite men det skall nog gå bra! Ny miniräknare är inhandlad - Helvit!
Vi har en kurs i Epidemiologi, där vi har gått igenom design för olika vetenskapliga studier. Vi skall bland annat räkna/kontrollera sanningsenlighet och risker i studier med hjälp av olika formler...Målet är att kunna tillgodogöra sig och granska forskning samt forska själva i framtiden.

Jag satt kvar i skolan och tjatade bort två timmar med en trevlig klasskamrat, sen gick jag på stan. Nu ikväll har jag promenerat med grannen. Mitt FaR går bra, tre dagar i rad har jag promenerat och kommit upp i rekommenderad dos... Bara att kämpa på!
Kram Lisa

1 kommentar:

  1. Jag vill ha en privat föreläsning om rekommenderad dos! Please! Räkna på imorgon, good luck! kram

    SvaraRadera

Lämna gärna en kommentar! Det uppskattas! Roligt att veta vem Du är, som kikar in här!