tisdag 7 december 2010

Jag anser att man inte kan ha för många vita hyacinter till jul & advent... Jag har många, både äkta och oäkta. Men eftersom jag tycker de outslagna är allra finast är det bäst med de äkta och de luktar ju dessutom så gott!

Idag har vi haft en heldag med Fyss/FaR föreläsning i skolan. FaR betyder Fysisk aktivitet på Recept och kan skrivas ut av mig. Jag får nog genast ta mig i kragen och ordinera dagliga promenader för mig själv. Idag har vi förstått vikten av att röra sig mer. De goda hälsoeffekterna är många & stora! Genom regelbunden fysisk aktivitet minskar vi risken för en rad sjukdomar och folkhälsoproblem. Det visste jag väl egentligen innan men det är bra att få det svart på vitt och med evidensbaserad forskning framför ögonen. Jag gick sedan från Universitetet till Centralstationen, det tog 35 minuter så nu är det inskrivet i min träningsdagbok. Jag skall hädanefter skärpa mig!

Kram Lisa

1 kommentar:

  1. Japp, vita hyacinter är underbara!! Och du, du är välkommen på Far hos mig på jobb, vi är FaR center, så då ska jag se till att du rör på dig, ha ha

    Kram♥

    SvaraRadera

Lämna gärna en kommentar! Det uppskattas! Roligt att veta vem Du är, som kikar in här!