onsdag 25 augusti 2010

Höstvindar...

Nu är det Höst! Hjälp vad det blåser, stormvarning! Och regn. Regn, regn, regn. Men det är fortfarande hyffsat behaglig temperatur ute och det gillar jag...
Till hösten hör ju skolstart, och så även i mitt liv! Jag skall vidareutbilda mig till Distriktssjuksköterska. Det känns i varenda millimeter av kroppen att jag tagit ett bra beslut att ta mig ifrån ett jobb där jag inte trivs! Jag älskar mina kollegor, de är världsbäst! Och jag kommer sakna dem och den goa stämningen vi har på vår avdelning men jag kan inte stanna längre pga dem. Jag trivs inte med arbetsuppgifterna, stressen, arbetstiderna & att inte kunna påverka/förbättra avdelningen - jag kan inte acceptera saker som inte fungerar. Jag vill förändra! Jag vill bort och det ska jag! Jag fick två andra tjänster i våras men tackade nej, nu har jag tackat ja till en utbildning. Så nu kör vi!
Kram Lisa
Storhandlade förresten på loppis i måndags, hoppas få tid att måla lite. Sen skall jag visa det här på bloggen...

6 kommentarer:

  1. Lycka till vännen, hoppas det blir precis vad du önskar att det ska bli!!
    Kram♥

    SvaraRadera
  2. Jag listar mig direkt hos dig...om det blir i vår lilla stad givetvis!
    kram Anna

    SvaraRadera
  3. Lycka till med dina studier, starkt gjort att ta tag i sin situatopn när man inte trivs, håller tummarna för att det kommer gå bra för dig och att du sen får ett arbete där du kommer trivas och får möjlighet att påverka saker till det bättre :)

    Kramar Bella

    SvaraRadera
  4. Heja dig! Låter som ett perfekt beslut, lycka till nu! kram Hanna (fd arbetskamrat)

    SvaraRadera
  5. Lycka till! Härligt att våga hoppa och förverkliga det man verkligen vill.

    Gillar din knäckebrödsburk och välkommentexten i hallen.

    Trevlig helg!

    :-)

    SvaraRadera
  6. Låter som ett klokt beslut.
    Lycka till!!
    Kram kram Lina

    SvaraRadera

Lämna gärna en kommentar! Det uppskattas! Roligt att veta vem Du är, som kikar in här!