onsdag 18 april 2012

Sockerkaka


Nygräddat!

Ledig onsdag! Lagom till morgonkaffet klockan nio var sockerkakan färdig i ugnen. För första gången i mitt liv (möjligtvis andra...) har jag provat färdig kakmix. Fick med en sådan i förra veckans matkassar från Garant. Det enda som skulle göras var att sätta på ugnen, bröa en form och vispa ihop mix & vatten. Gräddning i 50 minuter men min sockerkaka var perfekt redan efter 30 minuter.
Kakan blev god men jag föredrar nog ändå att göra egna kakor från grunden. Men tänker att för dem som inte gillar att baka är ju detta en perfekt lösning!? Användbart i sommarstugor & båtar om inte annat... Och köper man en mix skall det vara precis såhär enkelt som att bara tillsätta vatten!
Kram Lisa
Pst, ikväll får jag nya matkassar, spännande!

1 kommentar:

Lämna gärna en kommentar! Det uppskattas! Roligt att veta vem Du är, som kikar in här!