tisdag 18 augusti 2009

Första strykningen

Igår började maken måla väggar... Dålig täckning, såklart! Varför skulle nå´t vara lätt?! Underlaget under släpper och bubblar sig, så tråkigt! Trots massivt underarbete där allt löst och lite till tagits bort och allt helspacklats och slipats flera gånger får vi ändå göra om när det väl målats. Men men, vi kämpar på! Jag river tapet i dotterns rum och då tar jag bort allt - ändå in till gipset, som jag även gjort i hall och allrum. Hoppas på bättre resultat där!

Vi behöll de inbyggda garderoberna i sovrummet (till skillnad från den nedre hallen). Bra med förvaring. Jag skall byta knoppar och eventuellt måla eller tapetsera dörrarna. Så får de vara kvar! Det är ju ett 70-talshus så nå´t måste ju sparas från den tiden! Hade min mor läst detta hade hon fällt en glädjetår;-)... Hon tycker att vi river óch renoverar för mycket!

/Lisa

Inga kommentarer:

Skicka en kommentar

Lämna gärna en kommentar! Det uppskattas! Roligt att veta vem Du är, som kikar in här!