onsdag 28 december 2016

Jultrötthet



Detta har jag inte tröttnat på... än...

På Annandagen (varje år...) känner jag mig så trött på julen... Det ser dammigt och rörigt ut överallt. Då säger en del, "du är trött på julen bara för att du plockar fram den så tidigt". Fel, fel, fel! Det är ju för att jag vet detta som jag plockar fram julen/advent före första advent och granen till Lucia! Jag älskar julen före jul och jag vill hinna njuta av allt fint & mysigt! Jag tröttnade på julen den 26/12 även när jag tog in julen senare. När väl julen är över vill jag ha vår. Nya fräscha krukväxter och gärna krispiga tulpaner! Men man vet ju att det alltid blir snö & kyla i januari/februari...

Hur kan man bli så trött på julen när man inte ens har något rött framme!? Jajajajja... hyacinter och ljusstakar får stå kvar ett tag men lite annat åker nog bort ikväll! /Lisa

Inga kommentarer:

Skicka en kommentar

Lämna gärna en kommentar! Det uppskattas! Roligt att veta vem Du är, som kikar in här!