onsdag 28 december 2016

Hemarbete


Jag läser och läser och läser! Jätteskönt att få tid att göra det! Då jag inte hade några semesterdagar kvar blev det arbete i mellandagarna. Men det känns bra och maken jobbar ju så det känns inte konstigt alls! Gått upp med honom på morgonen och hunnit läsa drygt två timmar innan barnen vaknat sen sysselsätter de sig med dator/TV/pyssel på förmiddagen och kompisar på eftermiddagen. Perfekt! Idag var de i skogen flera timmar med några vänner och sen blev de bortskämda med mat där! De är ju så stora att det funkar att jobba hemma... Sen kan man ju sprida ut sina timmar över dagen hur man vill... Nästa vecka skall jag vara på jobbet och barnen på fritids men jag får gjort mer jobb hemma, helt klart! Kommer liksom inte igång på jobbet när det är lov och lugnt i korridoren och i vanliga fall kommer jag inte igång för att jag får besök hela tiden. Aldrig skall man vara nöjd... Men jag har ett väldigt roligt jobb! Tycker om att arbeta i och vara en del av skolan! Men svårt att beta av elevbesök/väntelista när eleverna inte är på plats! I fredags var det tio barn av 400 på plats! Så lugnt... /Lisa

Inga kommentarer:

Skicka en kommentar

Lämna gärna en kommentar! Det uppskattas! Roligt att veta vem Du är, som kikar in här!