lördag 28 juni 2014

Hel-nöjes-dag!

 Bild lånad från Liseberg

Igår gjorde vi en heldag på Liseberg! Redan vid 11-snåret var vi där och då vid öppningstid fanns det gott om plats i parken. Vi passade på att åka mycket innan eventuella köer och alla fyra hade åkpass... Det var betydligt mer folk på eftermiddagen men ändå en perfekt dag för Liseberg istället för att vänta till senare i sommar.

Vi provade ett nytt matställe Trebello, en italiensk restaurang med lite av varje på menyn. Känns betydligt trevligare än till exempel Burger King. Jag åt en underbart god Ceasarsallad, maken åt Bolognese och barnen ville (som vanligt) ha pannkakor... De andra åt glass lite senare medan jag nöjde mig med kaffe! Gott!

Vi spelade jättemycket på alla hjul men den enda som vann det var jag... En andravinst på Plopphjulet. Barnen slukade chokladen snabbt! Hemmavid regnade det under dagen men vi hade bra väder, emellanåt lite kallt, ibland för varmt och så någon enstaka regnskur!

Åh, Liseberg måste väl vara en av världens vackraste parker!?! Så mycket fina växter och blomsterarrangemang! Det är ju värt ett besök bara det! Och vad fint kaninlandet har blivit! Vilka miljöer de bygger upp! Är det bara jag som ser det? Till exempel huset med Kaninlandsbanan, vilket mästerverk! Så roligt att de satsar på interiörer! Hur ser andra nöjesparker ut? Jag uppskattar verkligen att det är så himla fint överallt när man går igenom Liseberg! Jag njuter! /Lisa

Pst... Jag hade ingen väska/handväska/kamera eller något annat som skulle bäras denna dag, därav inga foton... Men så skönt att bara vara! Och ingen telefon på hela dagen...

Inga kommentarer:

Skicka en kommentar

Lämna gärna en kommentar! Det uppskattas! Roligt att veta vem Du är, som kikar in här!