söndag 14 april 2013

Weekend i Budapest




De senaste dagarnas blogginlägg har varit schemalagda... Vi har nämligen varit i Budapest på långweekend för att fira vår 5-åriga bröllopsdag!

Vi kom ner på onsdag kväll efter flygning från Göteborg City Airport... Då rörde vi oss mest runt hotell Estilo där vi bodde. Centralt på den största och kändaste gågatan Vaci Utca och alldeles bredvid den stora saluhallen och den finfina gröna bron Szabadság...
Tyvärr åt jag denna kväll en riktigt dålig Gulaschsoppa, en sån besvikelse alltså! Jag som längtat efter detta, det blev inte så att jag åt det senare under veckan heller... Tur att maken är grym på att laga mat och att vi köpte med oss mängder av ungerskt paprikapulver hem!

Jag kärade ner mig i de fina spårvagnarna! Så söta! /Lisa

Inga kommentarer:

Skicka en kommentar

Lämna gärna en kommentar! Det uppskattas! Roligt att veta vem Du är, som kikar in här!