söndag 28 april 2013

Så lyckat!


Igår gjorde vi, barnen & jag, en lördagsutflykt till min arbetskamrat L. Med oss hade vi min andra Bvc-kollega Y och hennes dotter. Vi var på L:s hästgård... Så mysigt de bodde, på landet men ändå inte helt off... Nära byns centrum och motorvägens möjligheter men ändå avskilt. Först hämtade vi Shetlandsponnyn Sigge i hagen. Barnen fick borsta & rykta och Alvin hjälpte L att sela på. Nelli berättade att hennes man (!) oxå heter Sigge! Hon är för rolig den... Sedan åkte alla tre barnen i en liten vagn efter Sigge och vi tog en härlig promenad i vårsolen. Sedan fick hästarna lunch... Efter det fikade vi, så gott det smakade med kaffe, macka & bulle och barnen spelade spel och lekte. Sedan gick vi ut för att rida på en större ponny som heter Douglas. Alla tre barnen & jag red en runda utmed grusvägen. Det var inte igår jag satt på hästryggen men så roligt det är! Det var hellyckade timmar men jag blev precis slut så jag sov två timmar när vi kom hem medan barnen gick till sina kompisar och lekte järnet. Man kan väl, utan att överdriva, säga att vi har olika energilager att ösa ur...
Tack till L! Vi är så glada att vi fick komma hem till dig! /Lisa

1 kommentar:

  1. Syns att ni haft en underbar dag hos L,
    hon bor jättegott där :-)

    SvaraRadera

Lämna gärna en kommentar! Det uppskattas! Roligt att veta vem Du är, som kikar in här!