söndag 12 augusti 2012

Exteriör



Så här ser vårt 70-talshus hus ut... Inte det vackraste hus jag sett men sååååå mycket bättre nu än när vi flyttade in! Då hade vi eternitplattor under och mellan de bruna hemska 70-talsfönstrena och något svartrutigt bräd-mönster!? Vi har bytt till treglasfönster och träpanel samt grävt bort hela den hemska trädgården med 40-åriga buskar och hemska blommor. Istället har vi lagt natursten och byggt en trätrall/altan. En önskan är ju att byta ut panelen på gavelspetsarna och putsa den fasad där vi nu har tegel men det sistnämnda kommer (nog) aldrig att ske... Kanske måla teglet om några år?! Staketet byggde svärfar och har varit en räddning ut mot gatans trafik. Tyvärr har vi inte underhållit det alls, inte ens målat klart, så det skall rivas, kanske nästa år? Än känns det skönt att ha ett stopp mot gatan...

Vill så gärna visa er hur huset såg ut när vi flyttade in men hittar inget foto, kanske så fult att jag inte förevigat det? Men jag skall leta, tror att jag knäppt något kort 2009... Ni är några som frågat om bilder på huset, så varsågoda, så här ser det ut nu!
Kram Lisa


2 kommentarer:

  1. Ser jättefint ut, stilrent och enkelt och snyggt! Jag förstår vad du menar, alla dessa hus från den tiden är inte lika fina...:) Kul att se!!

    Lägger till dig på min länklista nu, som försvann spårlöst igår...(!)

    Kram kram

    SvaraRadera
  2. Det är sååååå mycket finare nu Lisa än när ni köpte! Visst är det några hus kvar i originalutförande?! Fattar det inte!! Speciellt inte när de ser er andras hus...
    Hm, Kram från K

    SvaraRadera

Lämna gärna en kommentar! Det uppskattas! Roligt att veta vem Du är, som kikar in här!