torsdag 10 maj 2012

Nytt arbete



Underbar Hortensia från nuvarande jobb

Nu skall jag berätta nå´t...
Jag skall byta jobb, igen! Jo, det är sant! Där jag arbetar nu är arbetsbelastningen lite väl hög. Jag är ensam Bvc-sköterska, arbetar 80 % och har hand om 844 barn. Enligt riktlinjer för Bvc skall en Bvc-sköterska som arbetar heltid ha ca 350 barn. Ja, ni förstår kanske?! Till saken hör också att jag har väldigt många nyfödda där besöksfrekvensen är hög! Jag har trivts jättebra med mina goa arbetskamrater & fina familjer men tomma löften om att få en kollega ger jag inte mycket för! Därför passade det ju fint att bli erbjuden ett annat Bvc-jobb, bara sådär! Är det något jag lärt mig är det att våga! Handlingskraft!

På måndag börjar jag på mitt nya jobb och drar på mig "landstingspyjamas", det trodde jag aldrig att jag skulle göra igen!
Kram Lisa

Inga kommentarer:

Skicka en kommentar

Lämna gärna en kommentar! Det uppskattas! Roligt att veta vem Du är, som kikar in här!