lördag 9 juli 2011

Lekstugan

Trallala, här är den färdiga lekstugan! Jag har förklarat och ritat hur jag vill ha den och pappa har gjort ritningar och byggt den. Fast inte till mig, utan till Nelli & Alvin! Maken har hjälpt till lite samt stått för målningen! Nu tar jag över, nu skall den inredas och fyllas med leksaksmat & kastruller... En liten trall skall byggas framför med spaljé i samma stil som på vår altan. Jag är supernöjd! Den är ganska stor så det får plats ett par ungar (och en mamma). Måtten är 1,05 x 2,40 m och takhöjd 1,70 m i framkant...
Kommer nog bli ett favoritställe!
Kram Lisa

2 kommentarer:

  1. Åh så fin! Och lite gran måste man nog få lägga sig i och pynta i den. Jag minns ju min egen lekstuga, som jag aldrig lekte i utan mitt stora nöje vara att bära ut alla grejer och möbler från den..öh?? Och naturligvis så bar jag aldrig tillbaka något in i den, utan det fick mina föräldrar göra..

    SvaraRadera
  2. Hej! Er lekstuga ser jättefin ut. Skulle du ha lust att dela med dig av ritningar?
    Hälsningar,
    Petra

    SvaraRadera

Lämna gärna en kommentar! Det uppskattas! Roligt att veta vem Du är, som kikar in här!