fredag 4 februari 2011

Ett minne blott...

Femte dagen utan godis, fika & andra onyttigheter! Det går bra, bättre än förväntat! Har tänkt att klara mig helt utan sötsaker i två veckor för att suget/behovet skall minska och sen kunna unna mig en gång i veckan, till exempel på lördagar. Tillåter jag mig aldrig äta nåt är väl risken att det exploderar i rent frosseri, hm! Jag har även ökat den fysiska aktiviteten markant. På fem dagar har jag rört mig mer än jag gjort på fyra år, totalt! Promenerat har jag knappt gjort sen Alvin var bebis och han fyller fem år i mars... Oavsett om jag går ner i vikt eller inte så är denna förändringen bra för hela mig, hälsomässigt! Benstomme, hjärta, kärl & lungor med mera får nytta av detta! Bra initiativ släkten!

Kram Lisa

Ikväll blir det Bowling, igen! Fast utan barn denna gång...

3 kommentarer:

  1. Låter bra! Har faktiskt kommit ifrån sötsuget genom att jag började med gi och nu kan jag äta gott nån dag i veckan , men sen låta bli. Och att motionera blir man ju helt enkelt glad av:-)

    Kram Pernilla

    SvaraRadera
  2. Från en som har haft en period utan godis över huvudtaget så skulle jag nog rekommendera att sluta helt med godis, om det ska gå. Faktiskt är det så att suget går över helt efter några veckor och man saknar inte godiset alls. Men det gick inte för mig att äta godis bara ibland.. det var antingen eller ! ;-D

    SvaraRadera
  3. Jag äter bara godis på fredagar och lördagar och det fungerar för mig. Jag försöker dessutom gå promenader i minst 30 min varje dag. Vill gärna gå ner i vikt, men hälsan är minst lika viktig och jag mår så mycket bättre när jag rör på mig varje dag.
    Lycka till!
    Kram

    SvaraRadera

Lämna gärna en kommentar! Det uppskattas! Roligt att veta vem Du är, som kikar in här!