söndag 12 september 2010

Gröna inköp!

Har länge sökt efter gröna växter till vårt vardagsrum. Vi tog bort fönsterbrädorna när vi började måla fönstrena vita. Skönt att de försvann! Så önskemålet har varit lite större växter för golvplacering. Men, de enda stora växter som finns är palmer av olika slag, hur bra passar det i ett land som Sverige? De tilltalar mig inte alls! Och så finns Olivträd som jag älskar, men lägga 800 kronor på ett träd som kanske dör under vintern, nej tack!
Idag hittade jag Doftranka till ett bra pris och slog till. Några låga gröna sorter fick oxå följa med oss hem... Placerades i gummikrukor från Rusta. Och ja, jag blev nöjd! Nu längtar jag efter färdigmålade fönster (men med två små barn, jobb och skola har vi inte många minuter öevr så jag hoppas de är klara till jul;-)) så att jag kan sätta upp mina nya snygga gardiner! Snart kanske jag kan trivas bra även i vardagsrummet...
God kväll mina vänner! Kram Lisa

Inga kommentarer:

Skicka en kommentar

Lämna gärna en kommentar! Det uppskattas! Roligt att veta vem Du är, som kikar in här!