onsdag 4 januari 2017

Baka bröd!


Så lyxigt med hembakat bröd, har tyvärr varit ovanligt här hemma men skall nu bli vardag! Är trött på fabrikstillverkat bröd och alla dessa onödiga tillsatser! Kommer såklart fortsätta att servera köpebröd men i mindre skala hoppas jag! Är på god väg då jag bakade både i onsdags och nu i måndags! Rosenbröd, grova frallor och tekakor med havregryn i (ena gången vetemjölsbaserat och den andra gången uppblandat med råg- och grahamsmjöl. Lika gott båda gångerna.). Jag tycker ju om att baka men det har inte blivit så mycket matbröd tidigare! Hoppas på ändring! /Lisa

1 kommentar:

  1. Åh, så gott! Att baka ger ju lisa för både själ och kropp:) Nu blev jag inspirerad, det var ett tag sedan jag bakade bröd jag också, äter ju bara specialbröd, så desto större anledning att baka själv... men det har liksom inte heller funnits med...;)

    Kram Camilla

    Så peppar vi varandra med lite gott för själen varje dag...;)

    SvaraRadera

Lämna gärna en kommentar! Det uppskattas! Roligt att veta vem Du är, som kikar in här!