torsdag 31 mars 2016

Nageltång

Bild från nätet
 
Aj... jag har nageltrång! På båda stortårna men absolut värst på vänster fot där det blivit infektion; rött, svullet och pulserande smärta och ömhet. Ringde akut till fotvården igår och lyckade knipa första tiden idag på morgonen!
 
 
Bild från nätet
 
Tack! Vet inte vad jag skulle gjort annars. Tyvärr lättade inte smärtan utan det blev egentligen värre men nu vet jag vad det är, vad jag skall tänka på och att det kommer bli bättre! Men jag både skriker och får svimningskänsla av smärtan och jag är egentligen ganska smärttålig!
 
Förebyggande råd är att ta ett fotbad då och då, klippa nageln rakt av samt smörja in fötterna. /Lisa

Inga kommentarer:

Skicka en kommentar

Lämna gärna en kommentar! Det uppskattas! Roligt att veta vem Du är, som kikar in här!