måndag 22 december 2014

Viktnedgång

Lånad bild från nätet

Jag har gått ned i vikt! Jag har minskat en byxstorlek och gått ner en storlek på mina arbetskläder... 12 mars 2014 vägde jag 69,5 kilo. I fredags, 19 december, vägde jag 60,5 kilo...
Tre kilo försvann direkt (på fyra veckor) och efter fem månader hade jag gått ner sju kilo och nu har jag alltså gått ner totalt nio kilo! Nu har jag bara ett halvkilo kvar till min drömvikt... Känner mig så nöjd med mig själv! För en sådan liten liten insats i form av att inte äta godis & fika. Motionen har ökat något men den sista tiden har det blivit glest mellan promenaderna (och ingen tennis på hela veckan, snyft)...

Nu i december har jag till och med fikat liiiite... Och på jobbets julbordLiseberg tog jag en knäck från Godisbordet (ett helt rum fyllt till bredden med godis) men kände hur det söta stod mig upp i halsen! Go känsla, speciellt för mig som varit en riktig sockerknarkare med ett sötsug som hette duga! Trodde inte det var möjligt för mig att genomföra denna sockersanering men det har inte varit det minsta svårt, när jag väl bestämde mig!! Och jag äter precis som vanligt (och lika mycket); pizza, såser, vitt bröd & pasta... Tack & lov! /Lisa

Inga kommentarer:

Skicka en kommentar

Lämna gärna en kommentar! Det uppskattas! Roligt att veta vem Du är, som kikar in här!