tisdag 10 september 2013

Nuet




Jag har så svårt att leva i nuet... att stanna upp och reflektera! Det är full gas för jämnan! Oftast är jag på morgondagen eller ännu längre fram i tankarna. På jobbet bokar jag för två månader framåt och vi planerar redan julledigheter... Känner mig stressad! Trött! Och jag känner hur ekorrhjulet snurrar allt fortare... Stopp!

Kom på mig själv att längta tillbaka till sommarens lata dagar. Återigen är jag inte i nuet. Egentligen gillar jag alla våra fyra årstider på olika sätt, men visst är det enkelt på sommaren?! Ljust & varmt och ofta ganska bekymmersfritt... Vilken årstid gillar du? Och var befinner du dig; igår, idag eller imorgon!? /Lisa

Pst... det blev ett djupt inlägg så här tisdagskvällen till ära!

Inga kommentarer:

Skicka en kommentar

Lämna gärna en kommentar! Det uppskattas! Roligt att veta vem Du är, som kikar in här!