söndag 10 mars 2013

Funderingar i livet...

 Bild från nätet

Frisören vill att vi skall klippa oss sex till åtta gånger per år. Använda frisörschampo och balsam, även bra stylingprodukter, speciell kam & bortse, inte tvätta håret varje dag, använda inpackning, inta dra i håret, inte sätta upp med hårband med mera, med mera!

Hudterapeuten vill att vi skall använda bra produkter till huden, gärna samma serie på rengöringsgel, ansiktsvatten, dagkräm, nattkräm, ögonkräm. Använda bra smink. Inte sola. Noppa ögonbryn.

 Bild från nätet

Tandläkaren vill att vi skall komma på kontroll varje till vartannat år. Använda mjuk tandbortse, flourtandkräm, skölja flour, använda tandtråd och mellanrumsborste, inte småäta, dricka vatten, inte äta socker med mera.

Optikern vill att vi kontrollerar vår syn då och då, köper nya dyra glasögon/linser med jämna mellanrum. 

Och nu är jag fortfarande bara på huvudet!

Läkaren vill att vi tar våra mediciner enligt ordination, följer hälso- och egenvårdsråd, tar hand om oss på bästa sätt...

Hälsovetaren vill att vi skall röra på oss flera gånger i veckan, inte stressa, sova bra, äta bra, dricka vatten, få dagsljus med mera.

Fotvårdsterapeuten vill att vi skall bada, slipa, fila, skrubba fötterna samt smörja in dem lite då och då. Och inte ha för trånga skor.
Bild från nätet

Du skall dessutom raka/epilera/vaxa på x antal ställen för att räknas som fräsch/snygg!

Sen finns det ju annat än kroppen oxå:

Elektrikern tycker att vi skall dra in jordad el i hela huset och byta elcentral, rörmokaren tycker att alla rör skall bytas ut, målaren tipsar om den dyraste färgen, plattsättaren om dyrt & bra kakel/klinker, snickaren om det mest gedigna virket, maskiner och verktyg skall man ha en uppsjö av, taket skall bytas, huset skall målas...

Förskolepersonalen vill att vi skall märka barnens kläder från topp till tå. Lämna ifyllda scheman, läsa infolappar, komma på föräldramöten och utvecklingssamtal.

Chefen vill att du skall, oj det orkar jag inte skriva här, men jag läste en bra insändare: "Förr gick man till jobbet och gjorde sitt jobb, nu skall man brinna för sitt jobb och askan som blir över kallas fritid". (Tur att jag gillar mitt jobb!)

Och allt annat! Alla val! Men vem har sagt att det skall vara lätt att leva?! Och vad har jag glömt?! /Lisa

Pst. Kom på pensionsförsäkring, banklån, telefonabonnemang, försäkringar, besiktningar, matkassar...

1 kommentar:

  1. Hahaha, vilket bra inlägg!! Ja, när man ser det såhär, så påminns i alla fall jag om att det inte går att genomföra allt, och göra alla val. Jag har värme i huset och en mobiltelefon som fungerar, så jag kanske får leva med mina risiga hårtoppar ett tag till;)

    Kram du goa

    SvaraRadera

Lämna gärna en kommentar! Det uppskattas! Roligt att veta vem Du är, som kikar in här!