tisdag 15 november 2011

Att vara nummer två...

Idag har jag fått ett tråkigt, men väntat besked... Jag fick inte tjänsten på Bvc där jag vikarierar. Träffade i morse delar av ledningsguppen och de hade så mycket fint att säga om mig och jag tog åt mig av vartenda ord, men det tjänar ju ingenting till hur bra jag än är, jag har visst för lite erfarenhet. Det var bara där det brast... Nu valde de att anställa en Barnsjuksköterska med erfarenhet & kunskap både från barnsjukvård och barnhälsovård. De tyckte att de saknade den kompetensen eftersom vi nu arbetar tre Distriktssköterskor på Bvc. Jag var en klar tvåa till tjänsten och hade inte hon sökt hade jobbet varit mitt, grrrrr... Vilka tillfälligheter!?
Inte roligt att vara nummer två, men som de sa; av de arton som sökt blev bara fyra kallade till intervju och det är ändå inte dåligt att vara i topp av dem.Men det känns snöpligt! Och är en liten tröst...
Jag blev ledsen men känner mig nu mest tom! Jag som precis börjat hoppas på lite ordning & reda i mitt liv...
/Lisa

3 kommentarer:

  1. Så synd! Hoppas det ordnar sig ändå snart. Kram

    SvaraRadera
  2. Hej Lisa!
    Åh vad synd!! Typiskt att vara nr 2..hoppas det kommer fler chanser!

    Kraam Jenny

    SvaraRadera
  3. Lisa, du kommer snart få ett alldeles eget bvc kontor. Det är brist på distr sskor och du är duktig! Kollade in din blogg för att se om adventsstakarna är uppe än hos dig, för då är det ju okej för mig med! ;) Du har en jättefin blogg och öga för detaljer. Lycka till med jobbsökandet! Massa kramar Susanne Mellander

    SvaraRadera

Lämna gärna en kommentar! Det uppskattas! Roligt att veta vem Du är, som kikar in här!