söndag 18 september 2011

Höstfägring

Ljung i mormors gamla mjölkhink...

Fick äntligen slängt ut mina Penséer/Violer, vet inte vad som hänt. Jag brukar slänga dem så fort sommarblommorna kommer, även om de blommar hur fint som helst. De är vår för mig, på sommaren vill jag ha sommar och på hösten höst... Så vad som hänt i år har jag ingen aningen om! Men nu är de väck. Köpte två små Ljung och satte i mjölkspannen på framsidan... Jag gillar den här timida Ljungen mycket bättre än Klockljungen som jag tycker är burdus... Ha ha ha, där tog jag Sveriges flora till ett djupare filosofiskt plan...

Igår träffade vi min brorsdotter I för första gången, fem dagar gammal. De är verkligen små de där liven!
Kram Lisa

2 kommentarer:

  1. 5 dagars-bebisar är verkligen söta!
    Visst ska det vara ljung i krukorna när det blir höst:)

    Kram Pernilla

    SvaraRadera
  2. Mys med en 5 dagars gammal bebis är ju ljuvligt!! Det är ju så söta och doftar så gott :)

    Ljung i krukorna på hösten är det finaste!

    Kramar Bella

    SvaraRadera

Lämna gärna en kommentar! Det uppskattas! Roligt att veta vem Du är, som kikar in här!